Fondsenwerving 

Doelgroepen:

  • docenten en management po/ vo / so
  • kunstvakleerkrachten
  • educatie- of communicatie medewerkers culturele sector
  • amateurkunstgroepen

 

Vorm:

  • masterclass 
  • workshop of korte cursus
  • advies
  • coaching
  • webinar

 

Professionalisering van kunstenaars

Doelgroepen:

  • kunstvak studenten 
  • Kunstenaars 

 

Vorm:

  • lessen
  • training
  • workshop
  • masterclasses 
  • webinar

 

Onderwerpen:

  • acquisitie
  • profilering
  • presenteren/ pitchen
  • projectontwerp

 

Leiderschap

Doelgroepen:

  • studenten kunstvakonderwijs
  • kunstenaars
  • kunsteducatie professionals
  • docenten po, vo, so

 

Vorm:

  • lessen
  • workshops
  • webinar

 

Onderwerpen:

  • projectmanagement
  • situationeel leiderschap
  • gesprekstechniek: acquisitie, samenwerken, onderhandelen, omgaan met conflicten
  • verandermanagement
  • draagvlak creëren

 

Intercultureel werken

Training Becoming, Belonging, Believing, on diversity in cultural learning.

 

Doelgroepen:

  • docenten po, vo, so, hbo
  • kunstenaars en kunsteducatie professionals

 

Vorm:

  • cursus
  • intervisie

 

Intercultural Development Inventory® (IDI®) 

IDI is een assessment van interculturele competentie die wordt gebruikt om interculturele competentie op te bouwen om individuele en organisatorische doelstellingen op het gebied van diversiteit en inclusie te bereiken.

 

Doelgroepen:

  • individuen
  • teams 

 

Vorm:

  • individueel- of groepsassessment voorafgaand of als onderdeel van een training of coaching traject.
  • Individuele- of groepsbegeleiding

 

 

Creativiteit in het onderwijs

Doelgroepen:

  • groepsleerkrachten (po, vo, so)
  • vakleerkrachten (po, vo, so)
  • educatie medewerkers culturele sector

 

Vorm:

  • presentaties
  • lessen
  • cursus
  • masterclass
  • workshop
  • training
  • werbinar

 

Onderwerpen:

  • procesgerichte didactiek (gebaseerd op de cursus C-zicht en de theorie van Karin Kotte)
  • werken met culturele competenties
  • werken met het creatief proces in de klas
  • reflectiegesprekken voeren met leerlingen
  • coachen van groepsleerkrachten
  • co-teaching

 

Advies

Als adviseur werk ik voor onderwijs- en kunstinstellingen, beleidsmakers en overheid. Mijn kennisgebieden zijn cultuureducatie, fondsenwerving, cultuureducatie beleid, kunstvakonderwijs, internationalisering & intercultureel werken.

doelgroepen:

  • scholen (po, vo, so) en schoolbesturen
  • hbo kunstvakonderwijs
  • kunstinstellingen (educatie)
  • beroepsverenigingen (culturele sector)
  • overheid

 

Verder werk ik als docent voor:

  • ICC, (interne cultuur coördinator) cursus (po en so).
  • Post-hbo cursus Cultuur Begeleider (po en so).
  • CuCo, Cultuurcoördinator cursus (vo en vso).
  • Conservatorium van Amsterdam, Master Musical Leadership en Master Elective Music for an Inclusive Society.
  • Fontys Hogeschool voor de Kunsten, Master Kunsteducatie en bachelor docent muziek.
  • Dans: o.a. voor de TurnClub Amsterdam, de Kisumu Museum theater and dance group in Kenia, Amsterdam Jeugdtheater Collectief en zelfstandig.